Etiqa Takaful Berhad memsasarkan 10 peratus peningkatan di dalam Pelaburan Insuran Islam (Takaful) pada tahun hadapan, kata CEO Shahril Azuar Jimin.
Beliau berkata Etiqa Takaful menyumbang 45 peratus "market share" dari sembilan (9) pengendali takaful di Malaysia pada tahun lepas (2010).
Pada masa sekarang, pelaburan Takaful di Malaysia merupakan yang kedua terbesar di dunia, dimana anggaran 26 peratus pelaburan takaful dunia.
Bahagian Takaful Keluarga ada penyumbang utama di dalam perniagaan takaful di Malaysia di mana ia mencatatkan 68 hingga 70 peratus perningkatan manakala yang selebihnya untuk Takaful Am. Beliau memberitahu BERNAMA pada "Second Annual World Takaful Conference".
Beliau berkata Etiqa Takaful menyumbang 45 peratus "market share" dari sembilan (9) pengendali takaful di Malaysia pada tahun lepas (2010).
Pada masa sekarang, pelaburan Takaful di Malaysia merupakan yang kedua terbesar di dunia, dimana anggaran 26 peratus pelaburan takaful dunia.
Bahagian Takaful Keluarga ada penyumbang utama di dalam perniagaan takaful di Malaysia di mana ia mencatatkan 68 hingga 70 peratus perningkatan manakala yang selebihnya untuk Takaful Am. Beliau memberitahu BERNAMA pada "Second Annual World Takaful Conference".
"Kita ada penerajui perniagaan kerana kita adalah anak syarikat di dalam Maybank Berhad, kita ada rangkaian pengagihan and kekuatan jenama Takaful itu sendiri yang membawa Etiqa Takaful berkembang di negara ini," kata beliau.
Shahril berkata Etiqa Takaful ,merancang untuk mengembangkan sumbangan dengan menambahbaikkan rangkaian pergagihan.
Sebagai tambahan, terdapat perancangan untuk menawarkan produk baru yang berinovatif.
Beliau berkata sumbangan kasar takaful dunia mencecah US$7 billion pada 2009 dan pada masa kini peningkatan yang kuat di anggar 31 peratus, beliau menjangkakan sumbangan kasar dunia akan mencecah US$12 billion bagi penghujung tahun 2011. -- Bernama
(Atikel di atas telah di terjemahkan, artikel asal sila rujuk kepada http://www.btimes.com.my/Current_News/BTIMES/articles/20110623201814/Article/index_html )
No comments:
Post a Comment